OGÓLNE WARUNKI WSPÓŁPRACY (obowiązują od 02.01.2019)
§1. Składanie zamówień
- Odbiorca składa zamówienia telefonicznie, faksem, e-mailem lub przez system B2B.
- Termin realizacji składanych zamówień standardowo wynosi do 5 dni roboczych.
W przypadku braku zamówionych produktów w magazynie Horizont Rolos, jest on indywidualnie ustalany z Odbiorcą.
- W przypadku, bezpodstawnego odstąpienia przez Odbiorcę od zamówienia, Horizont Rolos może dochodzić wszelkich kosztów związanych z jego realizacją (np. koszty przygotowania, koszty transportu, itp.)
§2. Warunki dostawy
- Horizont Rolos zastrzega sobie prawo do zmiany terminu dostawy z przyczyn od siebie niezależnych, co jednocześnie nie stanowi podstawy do odstąpienia przez Odbiorcę od zamówienia lub dochodzenia odszkodowania.
- Horizont Rolos zobowiązuje się do wykonywania dostaw towarów w ustalonym terminie, chyba, że będzie to niemożliwe z przyczyn niezależnych od Horizont Rolos .
- Horizont Rolos nie ponosi odpowiedzialności za kary umowne płacone przez Odbiorcę na rzecz jego kontrahentów lub za inne roszczenia kontrahentów wobec Odbiorcy z tytułu opóźnienia w dostawie towarów. Horizont Rolos nie odpowiada także za szkody czy straty pośrednie, w szczególności za utracone przez Odbiorcę korzyści.
- Horizont Rolos zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar w miejsce wskazane przez Odbiorcę, jeżeli jednak w zamówieniu nie wskazano miejsca dostawy, miejscem tym jest siedziba Odbiorcy.
- W przypadku istnienia wad lub braków w dostarczonym towarze Odbiorca ma obowiązek dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, oraz powiadomić niezwłocznie Horizont Rolos, nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych po dniu dostawy pod rygorem utraty prawa do jakichkolwiek roszczeń wobec Dostawcy.
- Koszty dostawy Towarów
- Przesyłki pakowane w paczki (maksymalna waga paczki - 30kg):
- przesyłki o wartości poniżej 600,00 zł netto dostarczane są na koszt Odbiorcy
- przesyłki o wartości powyżej 600,00 zł netto:
- 1 paczka - koszty dostawy pokrywa Horizont Rolos
- za każdą kolejną paczkę w przesyłce - Horizont Rolos zastrzega sobie prawo do doliczenia kosztów transportu (*). Dotyczy to przede wszystkim dostaw produktów o znacznej wadze i objętości, jak np. baterie, drut, paliki, żłoby itp.
(*) koszt wysyłki 1 paczki wynosi 18,00 zł netto
- Przesyłki pakowane na palecie:
- przesyłki pakowane na standardowych paletach o wartości poniżej 3000,00 zł netto - koszty transportu pokrywa Odbiorca (*)
(*) koszt wysyłki 1 palety wynosi 140,00 zł netto - przesyłki pakowane na ½ palety o wartości poniżej 2000,00 zł netto - koszty transportu pokrywa Odbiorca
(*) koszt wysyłki ½ palety wynosi 95,00 zł netto - przesyłki o wartości powyżej 2000,00 zł netto dla ½ palety i 3000,00 zł netto dla palety standardowej - koszty dostawy pokrywa Horizont Rolos
(w przypadku, gdy ilość palet jest większa niż 2, przy niskiej wartości zamówionych produktów, Horizont Rolos zastrzega sobie prawo do doliczenia kosztu transportu)
- przesyłki pakowane na standardowych paletach o wartości poniżej 3000,00 zł netto - koszty transportu pokrywa Odbiorca (*)
- Przesyłki pakowane w paczki (maksymalna waga paczki - 30kg):
- Dokładne wyliczenie kosztów transportu następuje po przygotowaniu towaru do wysyłki. Wcześniejsze wyliczenia mają charakter orientacyjny.
- Odbiór towaru w imieniu Odbiorcy może nastąpić przez osoby do tego uprawnione: pracowników, zleceniobiorców oraz inne osoby działające w jego imieniu. Odbiór będzie się odbywał przez pokwitowanie odbioru na liście przewozowym, specyfikacji dostawy lub fakturze VAT.
§3. Zapłata za dostarczone produkty
- Przy realizacji zamówienia obowiązują ceny z aktualnego cennika Horizont Rolos lub ustalone indywidualnie z Odbiorcą. O zmianie cen Odbiorca będzie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Odbiorca zobowiązuje się do zapłaty ceny w wysokości i terminie określonym na fakturze, przelewem na konto wskazane przez Horizont Rolos.
Faktury przelewowe wystawiane są po dostarczeniu potwierdzonych kopii dokumentów rejestracyjnych firmy tj. NIP, REGON i odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego.
- Horizont Rolos może określić, iż płatność dokonywana jest przy odbiorze towaru lub poprzez przedpłatę.
- Za dzień otrzymania zapłaty uważa się dzień wpłynięcia środków pieniężnych na konto Horizont Rolos.
- W przypadku opóźnienia w płatnościach, Horizont Rolos zastrzega sobie prawo wstrzymania kolejnych dostaw towarów zamówionych przez Odbiorcę.
§.4 Zwrot towarów
- Dopuszcza się możliwość zwrotu zakupionych towarów przez Odbiorcę.
- Zwrot towaru możliwy jest tylko jeśli produkt jest pełnowartościowy, bez znaków użytkowania, czysty, bez dodatkowych etykiet czy naklejek i jest w oryginalnym opakowaniu.
- Rozliczenie zwrotu następuje na podstawie faktury korygującej pomniejszonej o koszty transportu poniesione przez Horizont Rolos.
- Zwrot towaru dokonywany jest zawsze na koszt Odbiorcy.
§5. Reklamacje
- Horizont Rolos udziela gwarancji na sprzedawane towary na podstawie wystawionej karty gwarancyjnej wraz z warunkami gwarancji lub dowodu zakupu.
- Uszkodzony produkt Odbiorca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Horizont Rolos. W przypadku zasadnej reklamacji, naprawiony lub wymieniony towar Horizont Rolos wysyła na swój koszt.
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, Odbiorca będzie obciążony kosztami serwisu i wysyłki.
- Reklamacje dotyczące dostaw powinny być zgłaszane w następujący sposób:
W chwili dostarczenia przesyłki do Odbiorcy, jest on zobowiązany do sprawdzenia, czy dotarła ona nieuszkodzona oraz sprawdzenia zgodności ilości opakowań zbiorczych z ilością wskazaną na liście przewozowym. Wszelkie uwagi w tym zakresie winny być odnotowane na liście przewozowym i podpisane przez Odbiorcę oraz zgłoszone do Horizont Rolos w ciągu 3 dni od dnia dostawy przesyłki.
Jeśli przesyłka nie została uszkodzona, a ilość opakowań zgodna jest z ilością na liście przewozowym, Odbiorca ma obowiązek niezwłocznie sprawdzić ilość, jakość i zawartość przesyłki, a ewentualne uwagi zgłosić pisemnie do Horizont Rolos za pośrednictwe poczty elektronicznej, w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania przesyłki.
- Wszelkie braki w ilości opakowań zbiorczych zgłoszone po odbiorze oraz braki w zawartości przesyłki zgłoszone po w/w trzydniowym terminie - nie wywołują skutków prawnych i nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych zgłaszanych w stosunku do Horizont Rolos.
- Reklamacje dotyczące jakości, wykryte później niż bezpośrednio po dostawie, mogą być składane w formie pisemnej przez Odbiorcę w terminie 5 dni od dnia ujawnienia wady fizycznej. Zgłoszenie reklamacyjne powinno być wysłane do Horizont Rolos e-mailem z potwierdzeniem odbioru.
- W przypadku, gdy Odbiorca nie zgłosi zastrzeżeń w terminie 5 dni od dnia ujawnienia wady, traci uprawnienia z tytułu gwarancji oraz roszczenia z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania.
- W przypadku wystąpienia wad fizycznych towarów, Odbiorca może żądać ich usunięcia. Horizont Rolos jest zobowiązany do tego w terminie do 30 dni od dnia uznania reklamacji. Termin może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności sprowadzenia towaru lub części zamiennych niezbędnych do naprawy, o czas, który jest do tego niezbędny.
- W przypadku rozbieżności w dostawie towarów, podstawą wszczęcia postępowania reklamacyjnego jest przedstawienie przez Odbiorcę listu przewozowego z podpisem i imienną pieczątką upoważnionego pracownika Odbiorcy oraz wpisaną datą odbioru, wraz z protokołem rozbieżności potwierdzonym podpisem przewoźnika.
- Wszelkie uszkodzenia przesyłek należy odnotować na liście przewozowym i protokole szkody w obecności przedstawiciela przewoźnika. Protokół szkody należy przesłać do Horizont Rolos w celu zgłoszenia reklamacji do firmy przewozowej.
- Reklamacje dotyczące uszkodzenia towaru będą rozpatrywane tylko wówczas, gdy opakowanie pozostało nienaruszone, chyba że na liście przewozowym odnotowano fakt uszkodzenia opakowania.
- Reklamacje ilościowe będą rozpatrywane pod warunkiem wpisania braków na liście przewozowym w obecności dostawcy towaru – oznacza to konieczność liczenia opakowań w momencie przejmowania towaru od dostawcy.
- Reklamacje asortymentowe będą rozpatrywane po przesłaniu do Horizont Rolos protokołu rozbieżności.
- Reklamacje będą rozpatrywane, gdy zostaną złożone w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych od dnia odbioru towaru.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Horizont Rolos z jakiegokolwiek tytułu jest ograniczona do wartości sprzedanych towarów.
- Horizont Rolos nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi ani z tytułu gwarancji za sprzedane towary używane.
§6. Postanowienia dodatkowe
- Horizont Rolos zastrzega sobie prawo do zmiany cen sprzedaży w każdej chwili z zastrzeżeniem przepisów KC.
- Odbiorca zobowiązuje się zawiadamiać Horizont Rolos o każdej zmianie adresu swojej siedziby w ciągu 5 dni od zaistnienia takiej zmiany.
- Do czasu zapłaty przez Odbiorcę całości wartości towaru, pozostaje on własnością Horizont Rolos. Do tego czasu ryzyko utraty, uszkodzenia lub pomniejszenia jego wartości spoczywa na Odbiorcy.
- Jeżeli przed zapłatą ceny Odbiorca przeniesie prawo własności na osobę trzecią, suma uzyskana z tego tytułu będzie w pierwszej kolejności przeznaczona na zaspokojenie roszczeń Horizont Rolos. Jeżeli wartości tej nie da się odzyskać, Odbiorca jest odpowiedzialny za wynikłą stąd szkodę.
- Każda Zmiana zamówienia oraz ogólnych warunków współpracy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- W kwestiach nieuregulowanych w powyższych warunkach, mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
§7. Rozstrzyganie sporów
Rozstrzyganie ewentualnych sporów lub nieporozumień powstałych pomiędzy Odbiorcą a Horizont Rolos zostaje poddane sądom właściwym dla miejsca siedziby Horizont Rolos Sp. z o.o.